A jógatudományban és Bibliában is megtalálható a kundalíni erő: szűz, szüzességi fogadalom

 In Filozófiai cikkek, önismeret, önmegvalósítás

Forrás: A kundalínierő rejtelmei, Jóga Vidjá, Mahámandalésvar Szvámi Bháratí


Régen egy testben élt a férfi és a nő?

Mint tudjuk Szókratész aranykorról beszél, melyben minden ember egy volt (férfi és női minőségek mindenkiben megtalálhatóak voltak mibennünk)… Nyilván valamilyen mértékben ez most is így van, gondoljunk a jungi anima és animus fogalmakra (bennünk élő női és férfi oldal nemünktől függetlenül). De létezett Szókratész szerint olyan időszak, amikor nem volt ketté hasítva a férfiben és a nőben ez a minőség és nem külön testben születettünk meg. És nem hermafroditákról van szó… – szűz, szüzességi fogadalom, kundalini.

Ennek köszönhető  – ezen iratok szerint -, hogy mindenki a párját (kiegészítését) keresi, mert valami hiányzik, nem teljes… De amiről Szókratész beszél, az ugyanaz, ami a szanszkrit eposzban a Kálidásza Kumáraszambhavájában is megtalálható.


Energia kell az emelkedéshez, gondolj a repülőkre

A tapasztalat helyett, a tapasztalót keressük. Nem az a lényeg mi történik, hanem hogy hogyan éljük azt meg. És úgy tudunk emelkedni, ha sok energiánk van, ehhez azonban meg kell tanulnunk hogyan működnek ezek az energiák és, hogy hogyan tudjuk megtartani őket.

Az ajurvédában 3 csatorna (manó-vahá) van és ezen keresztül áramlik az elme energiája.

A prána-vahán keresztül pedig a prána áramlik. A srótó-vahán keresztül pedig a testnedvek, hormonok áramolnak. És létezik az atharva-véda (elme prána), ezt a fajta energiát szokták használni pl. a reikisek. Mikor a tanító jelenléte, energiája, beszéde motivál minket az a praszád. Ehhez minimálisan szükség van az egyenes tartásra, hiszen így tud megfelelően áramolni az energia. De fontos, hogy nem kiadni kell magunkból az energiát, hanem megtartani és átalakítani.

 

Az energiaközpontokról (csakrák) alkotott tévhitek?

A csakrákról már sokat írtam, és sok feltételezés van, ha túl sok, vagy túl kevés energiával rendelkezünk ezen a téren. Swami Véda szerint – aki Swami Rama tanítványa -, ha sok szív energiával (lásd szívcsakra) rendelkezünk, akkor nem érzelgősek leszünk, hanem egy stabil érzés jelenik meg bennünk, ami rendíthetetlen stabilitást kölcsönöz számunkra. És, ha sok torokcsakra energiával rendelkezünk, akkor nem túlzottan beszédesek leszünk, hanem automatikusan elhallgatunk, elcsendesedünk. Ugyanis ez a „csendesség” központja.  A sok szexcsakra (medencecsakra) energiája pedig önmegtartóztatást ad, nem pedig szexuális energiánk növekedését. Tehát, ha felerősödnek az energiák, akkor automatikusan befelé fordulunk Swami Véda szerint. Hiszen tudjuk az energia nem vész el, csak átalakul…

A kundalíni ereje

 A kundalíniről már írtam:

A hipnózis nem meditáció! És Istennel folytatott párbeszéd a cikkben: miért ez a sok szenvedés? És a kundalini, zen, Biblia egyesítése – imádkozni, mantrázni, meditálni sosem késő

A kundalíni Swami Veda szerint az Isten egyik sugara (energiája), mely belehatol személyes világunkba. A testben minden a kundalíni energia szerint helyezkedik el. Ezt megfigyelhetjük a szőrszálak növekedésén is, melyek ennek a kundalíni erőnek megfelelően rajzolódnak ki, ahogyan a fák alakja is követi az energiákat. A Bibliában mikor Mózes megkérdezi az urat: „Honnan tudja majd az én népem, hogy te valóban meglátogattál engem?” Isten ezt mondja: „Dobd el a botot.” Mózes így tesz és az kígyóvá válik. Mózes ezen értelmezés szerint ekkor megtapasztalja a kundalíni erőt. A bot kígyóvá alakul…

De az allopátiát segítségül hívva, a neurológiai egyes állapotai nem egyenlőek a kundalíni áramlásával. A katonaság és a gyakorló közti különbség itt az a fegyelem tekintetében, hogy nem kilőjük a lőszereket, hanem ellenkezőleg, visszatartjuk azokat…  A jóga csoportok energiát hoznak létre, mert a pránatestet stimulálják. Ez a fajta tudatállapotváltás belső tapasztalat. Leírhatatlan ahogyan az alvás és fájdalom sem fejezhető ki pontosan szavakkal.


Aki mindig követi az ösztöneit miben különbözik az állatoktól?
A szűz szentek és a szüzességi fogadalom szerepe

Vajon összebeszéltek egymással a görög és római szűz istennők, szűz jósnők, Róma Vesta-szüzei, katolikus apácák, indiai szvámik, buddhista szerzetesek, szerzetes nők, amerikai indiánok, szűz jósnők vagy maguktól jöttek rá mire van szükségük? Vajon mind egy konferencián voltak, ahol szent fogadalmat, cölibátust fogadtak volna? Nem hiszem, csupán fegyelmezett gyakorlásuk segítségével rájöttek, hogy az energiát érdemes megtartani és jó irányba terelni…

Freud beszél a libidóról, de, hogy honnan ered és, hogy mi a természete arról nem tesz említést.

A tantra pedig valójában egy csatorna, mely személyiségünket is behálózza. 3 csatorna kereszteződése alkotja meg a granthit (csomópont). 3-nál több granthi kereszteződése pedig a csakrát. A csakra az isteni energia saját pszicho-fiziológiai rendszerünkbe való beáradásának és megnyilvánulásának színhelye. Mint mikor egy elektromos fővezetékből kilép egy nagy teljesítményű vezeték, pl. egy hűtő, vagy fűtőtest stb. számára. Ha erre a vezetékre a szív csakránál kötöm rá a fogyasztót pl. tv-t, akkor mást eredményez, mintha a szex csakránál teszem ugyanezt. Ott más tulajdonságok érvényesülnek. Egyébként a 7 főcsakrán kívül vannak még energiaközpontok pl. nyelvünk hegyén, és a nyelv tövében, az orrlyukak között, néhány ujjunk végén stb. Mikor felmerül a szexuális vágy, tekintsük azt a fajta áramlást befelé fordulás meghívásaként. Ilyenkor a jógik bandhákat (zárakat) és pecséteket, azaz láb és kéz tartásokat (mudra) alkalmaznak. Így befelé és nem kifelé áramoltatják az energiájukat. Pl. múla bandha (gyökérzár), asviní mudra agniszára…

Mikor nagy a vágy, akkor jó meditálni, ilyenkor könnyen áramolnak az energiák. De könnyű elbukni is, mint mikor gyorsan megyünk a kocsival, gyorsabban odaérünk, de balesetet is könnyebb ilyenkor létrehozni duális „valamit valamiért” működő világunkban. Tehát az antar-mukhára (befelé áramlásra) van szükségünk.

 

3 féle meditálót említ Swami Véda

–  izzadó
–   ide-oda mozgó
(E kettőnél még nem tisztult meg az érzelem, azaz a pránatest nincs összhangban.)
–   mozdulatlan: múla bandha (ilyenkor az alsó csakráknál felfelé húzó érzést tapasztalunk)

 

 

Attila Cross

Keresztes Attila, a cikkek írója


A cikkeimben integrálom a nyugati pszichológiát a keleti filozófiával. Orvosi szaklapokban publikálok és 3 területről van egészségügyi szakvizsgám (keletei-nyugati medicina). 2005 óta dolgozom emberekkel és 350+ a nyilvános ajánlások (sikertörténetek száma) a honlapon.

 

20 év munka, több, mint 800 cikk (köztük van több 30 oldalas írás is), mely letesztelt, gyakorlati megoldásokon alapszik. Segítesz egy nemes ügyben, hogy minél több embernek segíthessünk megtartva az objektivitást?

Cikk kategória (angol, magyar)

AJÁNLOTT CIKKEK
tudósok, Istenegészség