Egy rólunk alkotott kép nem egyenlő önmagunkkal

 In buddhizmus és pszichológia, PSZICHOLÓGIAI ÉS TERMÉSZETGYÓGYÁSZATI CIKKEK

Angol verzió: An image of you is not you. What is meditation? Simple meditation techniques, exercises and zen buddhism

Kik vagyunk valójában és a zen buddhizmusról?

A zen buddhizmusban Seung Sahn zen mester azt mondja, hogy meg kell tudnunk mi a célunk a meditációval, mert ezáltal tudjuk magunkat fejleszteni és megtalálni a megoldást, ha vannak problémáink. És, ha depressziósok, vagy stresszesek vagyunk, akkor használhatunk néhány meditációs technikát, mely megváltoztathatja életünket, de a kérdés az, hogy mi a legfontosabb célunk, ha meditációs gyakorlatot használunk? A legfontosabb dolog, hogy felfedjük kik vagyunk valójában. Mert a mostani nem a valódi selfünk. Mi lenne a válasza az olvasónak arra a kérdésre, hogy „ki Ön valójában”? Kérem, hogy kétszer is gondolja végig a választ.

Például Ön azt mondaná nekem: „Én egy doktor vagyok, vagy én asszisztens vagyok, menedzser, tanár stb.” De én azt mondom, hogy nem különösebben érdekel, hogy mi az Ön munkája éppen, mert meg tudja azt változtatni, és én azt kérdeztem ki Ön valójában? Tehát, Ön azt mondja: „Én vagyok az apukája vagy anyukája ennek a gyermeknek.” Erre én azt mondom, hogy rendben van, de engem nem annyira érdekel, hogy Önnek hány gyermeke van. Én csak azt kérdeztem Öntől, hogy ki Ön valójában? Ezután Ön ezt mondja: „Én György vagyok, van Joanne stb.” vagy azt is mondhatja: „Krisztián vagyok”, de én azt mondom erre: Engem nem az érdekel, hogy mi a neve, melyet a szülei adtak Önnek, és nem a vallása iránt érdeklődöm, csak kérem Öntől, hogy mondja meg, hogy kicsoda Ön? Mi a helyes válasz? El mondok egy titkot. Önnek nincs szüksége válaszra, a válasz nem annyira fontos. A legfontosabb dolog, hogy érezze, hogy van valami a szívében, ami leírhatatlan, de mégis érzi ennek ellenére… – egyszerű meditációs technikák, egyszerű meditációs gyakorlatok, mi a meditáció, zen buddhizmus

Mi a meditáció?

A meditáció egy eszköz, mely segít abban, hogy megtapasztalhassuk kik vagyunk valójában. Nincs szükség ehhez füstölőhöz vagy ahhoz, hogy úgy üljünk, mint egy kőszobor. Ezt a hétköznapokban is gyakorolhatja. Nem a formán van a hangsúly. Tudunk meditálni ülve vagy fekve, vagy állva, vagy mikor elmegyünk sétálni. Ez a vipassana meditáció a buddhizmusban, tehát, a meditáció egy állapot, mikor nem használjuk az elménket, nem gondolkozunk semmiről sem, csak a létezés állapotában tartózkodunk… Hogyan tudjuk ezt a hétköznapokba átültetni? Például, így: Easy ’happiness-method’ which can be used in any situation – east-west psychology, psychology today, happiness methods

Felfedezhetjük ezt a nem-gondolkodó állapotot az életünkben. És mikor az elménk tiszta, akkor tisztán látható az élet, és nem használjuk a saját kivetítéseinket. A projekció egy elhárító mechanizmus, amit Anna Freud (Sigmund Freud lánya) részletesen definiált. Ebben az állapotban a kivetítéseink és gondolataink realitásként jelennek meg és ezért nem látjuk a valóságot. Tehát, sokat kell dolgoznunk, használva a meditációt vagy feltenni a következő kérdést „ki vagyok én valójában”? És utána megtaláljuk önmagunkat, mely mélyebb a gondolatainknál… Mert nem tudunk leírással szolgálni önmagunkat illetően, csak utalni tudunk rá. Ha én beszélek az Ön autójáról, akkor az egyenlő az Ön kocsijával, vagy ezek csak az én gondolataim és szavaim, melyek talán ellenkezője is lehetnek a valóságnak és csak azt mutatják meg, hogy mi az én véleményem az autójáról? Mi a valóság? Az étteremben az étlap nem az étel, igaz? Tehát, a meditáció egy mélyebb dolog, mely sokat adhat nekünk, megtalálhatjuk az élet értelmét általa, így Ön szabadon eldöntheti mit akar kezdeni vele. Használja a lehetőségeit és próbálja megtalálni önmagát, ezen az egyszerű, erőlködésmentes módon. Volt idő, mikor meditáltam és azt kérdeztem magamtól: Miért csinálom ezt? Mi a célom ezzel?

 

Egyszerű meditációs technikák, gyakorlatok

El akartam érni valamit és ezért egy csomó elvárásom volt, de ez a rossz út, mert ha elvárásaim vannak, akkor csalódni fogok. Mi van akkor, ha csak ülök és nem csinálok semmit sem? Mi a meditáció értelme, ha egy mélyebb szintre akarok eljutni? Ez csak egy elvárás. Ezen a módon megkreálom a saját jövőképemet is és feszült leszek. Ez a meditáció ellenkezője. Mikor Mozártot hallgatom például, szeretném még mélyebben és mélyebben hallgatni őt? Nem, az magától megragad és ez is olyan, mint egy érdekes meditáció. De ez nem fontos, a tapasztalat nem fontos. Ami fontos, az, ami a jó és rossz dolgok mögött van, melyek folyton mozgásban vannak. Ha azzal azonosulunk, ami mindig megváltozik, akkor fájdalmat fogunk érezni, de ha azt nézzük, ami állandó, akkor örömöt és békét fogunk érezni. Mindig.

 

Jelentkezzen az online vagy személyes egyéni, öngyógyító, oktató konzultációra

Személyre szabott megoldás (keleti pszichológia és gyógyászat) már első alkalommal: érdekel a program

Keresztes Attila

Keresztes Attila, a cikkek írója

 

Cikk kategória (angol, magyar)

Attention

Please turn to your doctor with any psychological problems and for treatments. User’s and customer’s conditions and privacy policy valid for all visitors of our pages

 

AJÁNLOTT CIKKEK

A KERESENDŐ SZÖVEGET ITT KELL BEGÉPELNI ÉS UTÁNA ENTER-T NYOMNI

Privacy Policy Settings

google-analytics
meditáció, relaxációútkeresés