„Boldogság- gyakorlat”, mely bárhol gyakorolható – keleti-nyugati pszichológia napjainkban, boldogság gyakorlat

 In elme és a nyugati, keleti pszichológia, PSZICHOLÓGIAI ÉS TERMÉSZETGYÓGYÁSZATI CIKKEK

Angol verzió: Easy ’happiness-method’ which can be used in any situation – east-west psychology, psychology today, happiness methods

 

Pszichológia napjainkban

Napjainkba, különösképpen Európában, mindig csinálni akarunk valamit, állandóan rohanva egyik helyről a másikra. Mi történik, ha soha nem állunk meg? És mi történik, ha megállunk néhány percre és elgondolkodunk ezen? Ha soha nem állunk le, akkor idővel szomorúvá, aggódóvá, agresszívvé stb. válunk. Szükségünk lesz egy módszerre, mely segíteni tud rajtunk. Például megtanulhatunk meditálni, annak érdekében, hogy boldogabbak, kreatívabbak legyünk, több energiánk legyen, hogy ne legyünk annyira fáradtak vagy letargikusak, és elégedettek lehessünk. Ez nem függ az élet körülményeinktől, ezt a helyet belül találhatjuk meg önmagunkban, mely mindig tele van örömmel. A meditációnak ez a gyakorlati útja, több, mint 6 ezer éves – keleti-nyugati pszichológia, pszichológia napjainkban, boldogság gyakorlat

Mikor sok mindennel foglalkozunk életünk során, akkor azt hisszük, hogy valami hiányzik, de nem tudjuk meghatározni mi az pontosan… Szép családunk, nagy házunk, kocsink és szép karrierünk van, de azt érezzük, hogy valami hiányzik. Vagy keressük a választ arra, hogy mi az élet értelme, vagy miért születtünk ide stb. Szerintem a meditáció képes segíteni rajtunk, és nem kell feltétlenül folyton gyakorolnunk. A pszichológiában többféle megközelítés, információ van és módszer mely fellelhető számunkra a személyiségfejlesztés kapcsán, de most egy olyan nézőpontról szeretnék írni, melyet a keleti pszichológiában találhatunk meg, és mely megmutatja számunkra a valódi arcunkat. Például, ha elhatározom, hogy jobb emberré szeretnék válni, akkor ennek az a módja, hogy megfigyelem magam objektív módon és hagyom, hogy leváljanak rólam a szükségtelen dolgok. Tehát, minden, ami nem én vagyok eltűnik és nem kell egy új szerepet játszanom, csak önmagam vagyok, ez minden. Szükséges, hogy elfogadjam ezt a fajta újszerű hozzáállást, mely képes megváltoztatni az életemet és a szemléletemet.

 

Megtalálhatjuk a „boldogság technikákat”, ha akarjuk

Sokat tanulmányoztam a pszichológiát és sok érdekes módszert találtam ebben a gyakorlati tudományban. Az ősi iratokat is górcső alá vettem és szintén sok eszközt találtam, mely segíthet rajtunk. Sokféle emberrel találkoztam és olyan megoldást kerestem, mely mindenkinek segíthet, mert sok betegség létezik, de csak egyfajta egészség. Ki kell tartanunk és megtalálnunk a jó megoldást, mely képes megváltoztatni életünket. Szeretnék megemlíteni egy módszert, mely sok embernek segíthet.

A keleti-nyugati pszichológia megmutatja nekünk a boldogságot

Ha tanulmányozzuk a keleti-nyugati pszichológiát, akkor sok érdekes dolgot találhatunk benne. Találhatunk kész stratégiát, mely segítségünkre van a boldogság megtalálásában. De először, egy spirituális praxist kell létesítenünk. Ez ugyanúgy működik, bármilyen módszert is használunk, a lényeg, hogy ki kell tartanunk a gyakorlás mellett. A probléma az, hogy ha nem érezzük a boldogságot, akkor azonnal eldobjuk a technikát és a tanárunkat is, de ha kitartunk a gyakorlás mellett, akkor megtalálhatjuk a boldogságot.

A keleti pszichológiában találhatunk olyan megoldást, mely objektív figyelmen alapszik: meg kellene figyelnünk mindent objektív módon, csak megfigyelni… Ha nem azonosulunk mindennel, hanem csak figyeljük az élettörténetünket, akkor jó és rossz dolgokat vehetünk észre, de ha képesek vagyunk mindent megfigyelni, akkor egy semleges teret találunk, melyben a valódi boldogság bukkan fel, mely nem függ semmitől és ezért állandó marad. Tehát, csak megfigyelünk mindent az életünkben, mintha egy másik emberrel történne meg mindez. Ne azonosuljunk a gondolatainkkal, érzéseinkkel, hangulatainkkal stb. Csak objektív módon figyeljük meg őket. Úgy gondolom, hogy ez egy könnyű és jó módszer a meditáció gyakorlásához. Nem kell semmiben sem hinnünk hozzá, csak egyszerűen érdemes lenne eldöntenünk, hogy gyakoroljuk ezt 2-3 hétig. Gyakorolhatjuk a munkánk közben vagy miközben a házi munkát végezzük el, tehát nincs szükségünk különleges pillanatra, időre hozzá, hogy gyakorolhassuk ezt a technikát, aztán el tudjuk dönteni, hogy működik-e nálunk vagy sem. De, először ültessük át a gyakorlatba és utána alkossunk róla véleményt.

Jelentkezzen az online vagy személyes egyéni, öngyógyító, oktató konzultációra

Személyre szabott megoldás (keleti pszichológia és gyógyászat) már első alkalommal: érdekel a program

Keresztes Attila

Keresztes Attila, a cikkek írója

 

AJÁNLOTT CIKKEK

A KERESENDŐ SZÖVEGET ITT KELL BEGÉPELNI ÉS UTÁNA ENTER-T NYOMNI

Privacy Policy Settings

google-analytics
útkeresésfélelem nélkül, ego