Manipuláció – reklámpszichológia, reklám, marketing, eszközei, művészete, a társas befolyásolás lélektana 2/2. rész

 In Coaching, pszichológia, keleti filozófia és egyéb (cikkek), manipuláció

1. rész

700 %-kal növelte az eredményeket ez a manipulációs technika – reklám marketing

Felhívták az embereket, hogy megkérdezzék, hogy a rák ellenes szervezetnek hajlandóak-e egyszer segíteni önkéntesként. Az ember szeret önmaga és mások előtt jó színben mutatkozni és sokan bele is mentek a dologba. Pár napra rá adomány gyűjtőket kerestek önkéntes munkára és 700 %-kal nagyobb eredményt értek el, ha előtte az a bizonyos telefonhívás megtörtént. De volt egy másik manipulatív megoldás is.

Bíróság előtt esküdt jelölteknek mondata ezt egy ügyvéd: „Ha hinne benne, hogy ez az ember ártatlan, ki tudna állni emellett az álláspontja mellett a többi esküdt előtt is?” Nyilán erre egy őszinte esküdt jelölt nem fog nemet mondani, mert az a hazugság egy formája lenne – reklámpszichológia, reklám és pszichológia, reklám marketing, reklám manipuláció, manipuláció művészete, manipuláció eszközei, a befolyásolás lélektana, társas befolyásolás.

 

És most nézzük meg a további példát erre az érdekes jelenségre. Az ügynök felhívja az embert telefonon és azt mondja: „hogy van?” ,,Remekül, köszönöm.” ,,Ez csodás, mert pont arra szerettem volna megkérni, hogy támogassa azokat a rászorulókat, akik kevésbé vannak jól…” Ezzel a módszerrel közel a duplájára nőttek az eredmények.

A pszichológiai manipuláció fegyvere, mely a fizikai kínzásnál is hatásosabb – a társas befolyásolás lélektana

A háborúban megkérdezték az ellenséges foglyokat, hogy tökéletesnek tartják-e az országukat amiért harcolnak. „Nem.” ,,Kérjük akkor írják le, milyen hibákat találtak.” Aztán ezt aláíratták velük. Így elkötelezték magukat. Majd felolvastatták a többi katona előtt is. Így szép lassan megváltoztatták a személyiséget és mindennel pontosan tisztában voltak: ki és mikor akar elszökni stb., mert szinte mindenki kollaborált idővel.

Telemarketinges trükkök – a manipuláció eszközei

,,Remélem nyitott vagy arra, hogy ezt meghallgasd.” Magyarul azt sugallom ezzel, hogy ha ezt nem hallgatja meg, akkor nem nyitott.
„Szerdán vagy csütörtökön érne rá.” Ezzel lehet azt elérni, hogy ne azon gondolkodjunk, hogy ráérjünk-e, hanem, hogy melyik nap menjünk el a megbeszélésre. Másik manipulatív módszer, hogy a beszélgetés végén megkérdezik, hogy miért őket, ezt a céget választottuk. Amikor erről beszámolunk elkötelezzük magunkat és még az okokat is felsoroljuk. Ezzel a húzással 19 %-kal növelték az eladást.

 

Láb az ajtórésben módszer – manipuláció művészete

Eladnak nekünk egy apró dolgot, amin lehet, hogy nincs is nyereség. Aztán a drága termék következik, amit ezáltal könnyebben megvásárlunk. Azt hiszem négyszer könnyebb ezután mást eladni a vevőknek, akik már egyszer vásároltak tőlünk.

 

17 % helyett 76 %-kal könnyebben lehet értékesíteni, ha…- a társas befolyásolás lélektana

Ingyenesen felajánlottak az embereknek egy „vezess biztonságosan” matricát a kocsijukra. Pár napra rá pedig megkérték őket, hogy egy otromba táblát hadd helyezzenek el a kertjükben „vezess óvatosan” felirattal. Ha előtte a matricát is felajánlották 17 % helyett, 76 %-os eredményt értek el. Tehát a jelentéktelennek tűnő kérésre adott pozitív válaszaink módosítják az énünket, döntéseinket. Sokszor aláíratnak velünk petíciókat, amivel nem akarnak semmit kezdeni, de később már könnyebben, részlehajlóbban tudnak minket manipulálni ezáltal, ha újra felkeresnek minket.

 

Gyakorlati, letesztelt, fair kisvállalati marketingpszichológia leendő vállalkozóknak és kis cégeknek, akiknek nincs konkrét stratégiájuk lásd marketingterv, reklámszövegírás, stressz kezelés, időbeosztás – dvd, akár személyes vagy online konzultációval 

Marketing = pszichológia + matematika

Folytatáshoz klikk ide.

 

 

Attila Cross

Keresztes Attila, a cikkek írója


A cikkeimben integrálom a nyugati pszichológiát a keleti filozófiával. Orvosi szaklapokban publikálok és 3 területről van egészségügyi szakvizsgám (keletei-nyugati medicina). 2005 óta dolgozom emberekkel és 350+ a nyilvános ajánlások (sikertörténetek száma) a honlapon.

 

Cikk kategória (angol, magyar)

AJÁNLOTT CIKKEK
reklámpszichológiasokkoló beszélgetés